Cykle
„Misterium ciała i ruchu” to cykl prac malarskich, który ukazuje nastoletnie gimnastyczki podczas ich codziennych treningów – chwil pełnych poświęcenia, determinacji i wysiłku. Obrazy, wykonane w technice olejnej na surowym lnianym płótnie, oddają piękno i prostotę, jakie kryją się w procesie doskonalenia ciała. Artystyczna wizja pomija spektakularne akrobatyczne pozy, skupiając się na powtarzalnych gestach i fizycznym zaangażowaniu, które definiują codzienność młodego sportowca.
Każdy obraz w cyklu to intymny portret sportowca w drodze do perfekcji, gdzie ciało staje się narzędziem wyrażającym siłę, precyzję i zaangażowanie. Ograniczona kolorystyka i oszczędność detali oddają subtelne napięcie mięśni, dokładność ruchu oraz pasję, która napędza te młode osoby. Cykl ukazuje relację między ciałem a wysiłkiem, fizycznością a dyscypliną, gdzie ciało wyraża coś więcej niż fizyczność – staje się symbolem wytrwałości i dążenia do doskonałości.
Obok harmonii i piękna ruchu widoczna jest również mroczniejsza strona sportu – kontuzje, które mogą zakończyć marzenia o karierze i pozostawić zawodnika w poczuciu straty. Taka kontuzja to nie tylko fizyczny uraz, ale często także kres drogi, prowadzący do głębokiego bólu emocjonalnego i poczucia niespełnienia.
MISTERIUM CIAŁA I RUCHU
W cyklu „Misterium ciała i ruchu” dostrzegamy delikatną granicę między triumfem a porażką, między determinacją a kruchością ciała. Każde pociągnięcie pędzla oddaje nie tylko fizyczne napięcie, lecz także to, co niewidoczne – rozterki, strach i nadzieję, które towarzyszą młodym sportowcom w ich dążeniu do spełnienia. Obrazy stają się nie tylko portretem ruchu, ale także emocjonalną opowieścią o kruchości ludzkich marzeń – pięknych, lecz tak podatnych na zranienie.
Prace z cyklu „Misterium ciała i ruchu” były pokazywane na wystawach: „Wystawa zbiorowa malarstwa i rysunku” w Galerii Sztuki MOK w Dębicy oraz „Formowanie 4” – wystawa grupowa w Galerii Głównej u Attavantich w Jarosławiu.